Ogólne warunki

Ogólne Warunki Handlowe MP SOLAR GROUP SP. Z OO z siedzibą w Kłodnickiej 56E, 41-706 Ruda Śląska, zarejestrowana pod numerem 6443568139, NIP: PL6443568139, zwana dalej „GRUPA MP SOLAR”.

1 ZASTOSOWANIE

1.1 Niniejsze ogólne warunki MP SOLAR GROUP mają zastosowanie do wszystkich stosunków prawnych pomiędzy MP SOLAR GROUP a jej drugą stroną, którą będziemy nazywać poniżej „klient”, w tym wszystkie zamówienia, potwierdzenia zamówień i oferty.

1.2 Strony mogą odstąpić od ogólnych warunków handlowych jedynie w indywidualnych przypadkach w formie pisemnej. Dlatego też niniejsze ogólne warunki handlowe mają zawsze zastosowanie, z wyjątkiem pisemnych odstępstw, które mają zastosowanie tylko w określonych, szczególnych przypadkach. W odniesieniu do przeszłości i przyszłości niniejsze ogólne warunki mają zatem zastosowanie między stronami pod każdym względem.

1.3 W przypadku, gdy na postanowienie niniejszych ogólnych warunków nie można powoływać się na przykład ze względu na sprzeczność z jakimkolwiek bezwzględnie obowiązującym przepisem prawa, postanowienie takie będzie miało w miarę możliwości podobne znaczenie, aby można było się na nie powołać. Pozostałe postanowienia niniejszych ogólnych warunków zachowują w takim przypadku pełną moc obowiązującą.

1.4 W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy angielską wersją ogólnych warunków handlowych a ich tłumaczeniami, wersja angielska będzie wiążąca.

2 OFERTY, ZAWARCIE UMOWY

2.1 Wszystkie oferty MP SOLAR GROUP są niezobowiązujące.

2.2 Zawarcie umowy pomiędzy MP SOLAR GROUP a Klientem następuje w momencie złożenia przez Klienta zamówienia w MP SOLAR GROUP i otrzymania przez Klienta potwierdzenia zamówienia od MP SOLAR GROUP. Klient może złożyć zamówienie w MP SOLAR GROUP wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej MP SOLAR GROUP, wyrażając wcześniej zgodę na stosowanie niniejszych ogólnych warunków. Link do ogólnych warunków znajduje się obok możliwości zaznaczenia „check” stosowania ogólnych warunków i za pośrednictwem tego linku oferowana jest możliwość przechowywania ogólnych warunków. Ogólne warunki handlowe dołączane są do potwierdzenia zamówienia i tym samym udostępniane są Klientowi (ponownie). Ogólne warunki handlowe znajdują się również na stronie internetowej MP SOLAR GROUP.

2.3 Potwierdzenie zamówienia oraz ogólne warunki stanowią kompletną umowę pomiędzy stronami („umowa”). Ogólne warunki Klienta zostają odrzucone i nie mają nigdy zastosowania do umowy pomiędzy MP SOLAR GROUP a Klientem, która została przez Klienta zaakceptowana. Bez uszczerbku dla art. 1.2 lub, w stosownych przypadkach, jako uzupełnienie art. 1.2, umowa może zostać zmieniona wyłącznie w formie pisemnej za pomocą pisemnego dokumentu należycie podpisanego przez upoważnionych przedstawicieli obu stron.

2.4 Jeżeli w jakimkolwiek momencie umowa zawierałaby niezgodność pomiędzy potwierdzeniem zamówienia a ogólnymi warunkami, pierwszeństwo ma potwierdzenie zamówienia.

  1. CENY

3.1 Wszystkie ceny wskazane w umowie nie zawierają podatku obrotowego (VAT), chyba że uzgodniono inaczej na piśmie.

3.2 MP SOLAR GROUP nie zajmuje się montażem ani instalacją produktów. Czynności montażowe i instalacyjne oraz urządzenia wymagane do prawidłowego funkcjonowania produktów obciążają zatem Klienta.

3.3 Zmiany cen, w tym między innymi cen zakupu, kosztów wynagrodzeń, materiałów i frachtu, kosztów ubezpieczeń społecznych i opłat rządowych, składek ubezpieczeniowych i podatków, a także innych kosztów, dają MP SOLAR GROUP prawo do zmiany cen zostanie przez nią obciążony Klientem m.in. W związku z tym Klient może zostać obciążony m.in. podwyżką cen, opłat, kosztów, składek i podatków.

4 PŁATNOŚĆ

4.1 Przed lub jednocześnie z wysyłką produktów MP SOLAR GROUP przesyła Klientowi przedmiotową fakturę dotyczącą tych produktów. Przedmiotowa faktura musi zostać zapłacona zgodnie ze wskazaniami MP SOLAR GROUP w ciągu trzech (3) dni, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie. Termin płatności wynoszący trzy (3) dni jest terminem ścisłym. MP SOLAR GROUP może w każdej chwili zażądać wpłaty zaliczki lub całkowitej zapłaty za zamówienie przed wysyłką produktów.

4.2 Płatność musi być dokonana w euro, chyba że strony pisemnie uzgodniły inaczej. Potrącanie, dyskonto, wstrzymywanie lub zawieszenie zobowiązań płatniczych Klienta wobec MP SOLAR GROUP na jakiejkolwiek podstawie jest niedopuszczalne.

5 DOSTAWA

5.1 Uzgodniony termin dostawy nigdy nie jest terminem ścisłym.

5.2 MP SOLAR GROUP ma prawo realizować dostawy częściowe. Jeżeli dostawa produktów odbywa się partiami, MP SOLAR GROUP będzie miała prawo wystawić fakturę na każdą część osobno.

5.3 Klient ma obowiązek odebrać produkty z chwilą przekazania ich Klientowi przez MP SOLAR GROUP. Powyższe obowiązuje z chwilą wskazania Klientowi przez MP SOLAR GROUP możliwości odbioru lub dostawy produktów. W przypadku, gdy Klient odmówi przyjęcia dostawy lub nie przekaże informacji lub instrukcji niezbędnych do dostawy, produkty będą przechowywane przez okres maksymalnie dwóch (2) tygodni na rachunek i ryzyko Klienta, a Klient będzie zobowiązany 10% wartości fakturowej danych produktów z tytułu kosztów przechowywania, bez uszczerbku dla innych praw MP SOLAR GROUP do dochodzenia roszczeń i/lub dochodzenia odszkodowania od Klienta zgodnie z umową lub przepisami prawa.

5.4 Obowiązek dostawy MP SOLAR GROUP wygasa w przypadku, gdy Klient nie odebrał produktów w terminie, o którym mowa w art. 5.3 lub gdy Klient wskaże, że z jakiegokolwiek powodu nie przyjmie produktów.

5.5 MP SOLAR GROUP ma prawo w przypadkach, o których mowa w pkt. 5.4, sprzedać przedmiotowe produkty osobie trzeciej na dogodnych dla niej warunkach.

6 ZATRZYMANIE WŁASNOŚCI

6.1 Produkty dostarczone przez MP SOLAR GROUP pozostają własnością MP SOLAR GROUP do chwili uiszczenia przez Klienta całości ceny zakupu. Produkty dostarczone przez MP SOLAR GROUP objęte zastrzeżeniem własności mogą być odsprzedawane lub wykorzystywane wyłącznie w ramach normalnej działalności gospodarczej. Klientowi nie wolno zastawiać produktów ani ustanawiać w stosunku do nich innych praw przez okres obowiązywania zastrzeżenia własności.

7 ODPOWIEDZIALNOŚĆ

7.1 W przypadku, gdy odpowiedzialność MP SOLAR GROUP powstanie na przykład w wyniku (i) niewykonania zobowiązań wynikających z umowy, (ii) działania niezgodnego z prawem lub (iii) z jakiejkolwiek innej przyczyny, odpowiedzialność MP SOLAR GROUP będzie być ograniczone w sposób określony w niniejszym artykule 7. Klient nie będzie powoływać się na jakąkolwiek odpowiedzialność ze strony MP SOLAR GROUP wykraczającą poza ustalenia zawarte w artykule 7. Strony oświadczają, że ograniczenia, o których mowa w artykule 7, są zwyczajowo przyjęte w branży i zgadzają się do tego.

7.2 MP SOLAR GROUP może ponosić odpowiedzialność jedynie w przypadku odszkodowania alternatywnego, czyli odszkodowania za świadczenie, które nie zostało wykonane. MP SOLAR GROUP nie ponosi odpowiedzialności za niezgodność lub jakąkolwiek inną formę szkody inną niż alternatywna rekompensata, w tym:

  • szkody pośrednie;
  • szkody następcze;
  • szkody związane z utraconym zyskiem;
  • szkody spowodowane opóźnieniami;
  • wszelkie inne dodatkowe szkody dowolnego rodzaju;
  • szkody powstałe w wyniku zapewnienia nieodpowiedniej współpracy, informacji i/lub materiałów przez Klienta lub w jego imieniu;
  • szkody związane z informacjami i/lub poradami udzielonymi przez lub w imieniu MP SOLAR GROUP.
  • Szkody związane z faktycznym lub domniemanym naruszeniem praw własności intelektualnej (należących do osób trzecich) przez produkty dostarczone przez MP SOLAR GROUP.

7.3 Wszelka odpowiedzialność MP SOLAR GROUP ograniczona jest zawsze do ceny umownej (bez podatku VAT). Jeżeli umowa obejmuje dostawę częściową lub części, odpowiedzialność będzie zawsze ograniczona do ceny umownej (bez podatku VAT) tej częściowej dostawy lub tej części. Ponadto odpowiedzialność nigdy nie przekroczy szkody, od której MP SOLAR GROUP jest ubezpieczona na podstawie ubezpieczenia przez nią wykupionego lub zawartego w jej imieniu, ani w żadnym przypadku nie przekroczy kwoty wypłaconej z tego ubezpieczenia w omawiany przypadek.

7.4 Wszelkie uprawnienia do odszkodowania mogą powstać wyłącznie w przypadku, gdy Klient powiadomił MP SOLAR GROUP na piśmie tak szybko, jak to możliwe, a w każdym razie w ciągu dwóch (2) tygodni od zdarzenia, które spowodowało szkodę: (i) wystąpienia szkody , (ii) (szacowany lub przewidywany) rozmiar szkody oraz (iii) (przewidywaną) przyczynę szkody. Na pierwsze żądanie MP SOLAR GROUP Klient przekaże (dalsze) informacje i uzasadnienie szkody oraz jej zakresu i podnoszonej wówczas przyczyny.

7.5 Wszelkie roszczenia o naprawienie szkody wygasają w każdym przypadku po upływie jednego (1) roku od zdarzenia, które spowodowało szkodę, chyba że w wyżej wymienionym terminie rozpoczęło się ich dochodzenie sądowe. Roszczenie o ewentualne naprawienie szkody wygasa także w przypadku podania przez Klienta MP SOLAR GROUP błędnych lub wprowadzających w błąd informacji.

7.6 Klient zwalnia MP SOLAR GROUP z odpowiedzialności (wszelkich szkód, jakie MP SOLAR GROUP może ponieść w wyniku) roszczeń osób trzecich związanych z produktami dostarczonymi przez MP SOLAR GROUP (w najszerszym tego słowa znaczeniu), w tym między innymi z wszelkich odpowiedzialność z tytułu nieuiszczenia lub niepełnej lub opóźnionej płatności składki recyklingowej.

7.7 MP SOLAR GROUP dołoży wszelkich starań, w sposób uzasadniony z handlowego punktu widzenia, aby pomóc Klientowi w dochodzeniu jakichkolwiek gwarancji, zabezpieczeń lub innych roszczeń wobec producentów/dostawców, o ile MP SOLAR GROUP jako nabywca danych produktów jest uprawniony do takich gwarancji, zwolnień z odpowiedzialności lub innych obowiązki w odniesieniu do tych produktów wobec dostawcy MP SOLAR GROUP i mogą one przejść na Klienta, jednak zawsze w takim stopniu, jaki MP SOLAR GROUP uzna za stosowny i uzasadniony.

  1. WADY

8.1 Klient ma obowiązek sprawdzić produkty przy dostawie. Klient ma obowiązek sprawdzić przy tym, czy dostarczone produkty są zgodne z umową, a mianowicie:

  1. czy dostarczono właściwy towar;
  2. czy dostarczone produkty są zgodne typem i liczbą z potwierdzeniem zamówienia i listem przewozowym;
  3. czy widoczne są uszkodzenia transportowe lub inne; I,
  4. czy dostarczone produkty spełniają wymagania, jakie można postawić w związku z normalnym użytkowaniem i/lub celami handlowymi.

8.2 W przypadku stwierdzenia widocznych wad lub braków Klient ma obowiązek niezwłocznie zgłosić je na dokumencie przewozowym.

8.3 Klient ma obowiązek zgłosić wady niewidoczne firmie MP SOLAR GROUP w ciągu dwóch (2) dni roboczych od daty dostawy, w formie pisemnej, podając uzasadnienie i wskazując dane do faktury.

8.4 Klient ma obowiązek zapewnić MP SOLAR GROUP możliwość sprawdzenia danego produktu lub zlecenia jego sprawdzenia w miejscu określonym przez MP SOLAR GROUP w rozsądnym terminie i przez co najmniej czternaście (14) dni, licząc od dnia powiadomienia, o którym mowa do artykułów 8.2-8.3. Każdy transport odbywa się na rachunek i ryzyko Klienta, chyba że wyraźnie uzgodniono inaczej. W przypadku stwierdzenia przez Klienta ewentualnej wady po instalacji i/lub uruchomieniu danego produktu, Klient będzie zobowiązany umożliwić firmie MP SOLAR GROUP sprawdzenie danego produktu lub zlecić jego sprawdzenie w sytuacjach, w których wada jest stwierdzone przez okres co najmniej czternastu (14) dni, chyba że w sposób oczywisty powoduje to niebezpieczną sytuację.

8.5 Jeżeli MP SOLAR GROUP uzna powiadomienie, o którym mowa w artykułach 8.2-8.3 niniejszych ogólnych warunków, za zasadne, MP SOLAR GROUP może być jedynie zobowiązana do naprawy, wymiany lub uznania wadliwych produktów, o czym zadecyduje MP SOLAR GROUP, bez możliwości dochodzenia przez Klienta jakiegokolwiek prawa do jakiegokolwiek odszkodowania. W przypadku podania przez Klienta MP SOLAR GROUP nieprawidłowych lub wprowadzających w błąd informacji, MP SOLAR GROUP nie może być zobowiązana do naprawy, wymiany lub uznania wadliwych produktów.

Z zastrzeżeniem ust. powyżej, Klientowi nie przysługują uprawnienia przyznane przez prawo nabywcom (i klientom), którzy działają w celach niezwiązanych z ich działalnością zawodową lub gospodarczą. Klient wyraźnie zrzeka się tych praw.

8.6 Przedstawione lub dostarczone próbki/modele służą wyłącznie jako przykład, a dostarczane produkty nie muszą im odpowiadać.

8.7 MP SOLAR GROUP nie ma obowiązku dostarczania lub późniejszego dostarczania produktów, które zostały usunięte z programu produkcyjnego lub sprzedażowego MP SOLAR GROUP lub jej dostawców.

8.8 Reklamacje dotyczące faktur Klient powinien zgłosić w formie pisemnej do MP SOLAR GROUP w terminie ośmiu (8) dni od daty wystawienia faktury.

8.9 Jeżeli Klient nie zgłosi usterek lub reklamacji w ww. terminach i/lub nie umożliwi MP SOLAR GROUP przeprowadzenia kontroli w sposób określony w pkt. 8.4, reklamacja nie zostanie rozpatrzona, a wszelkie uprawnienia przysługujące Klientowi przepadnie.

8.10 Roszczenia i obrony oparte na faktach uzasadniających twierdzenie, że dostarczone produkty są niezgodne z umową, przedawniają się z upływem jednego (1) roku od daty dostawy.

9 GWARANCJI

9.1 MP SOLAR GROUP nie udziela gwarancji na produkt ani innych gwarancji. MP SOLAR GROUP dołoży wszelkich starań, w sposób uzasadniony z handlowego punktu widzenia, aby pomóc Klientowi w dochodzeniu jakichkolwiek gwarancji, zabezpieczeń lub innych roszczeń wobec producentów/dostawców, o ile MP SOLAR GROUP jako nabywca danych (zakupionych) produktów jest uprawniony do takich gwarancji, zabezpieczeń lub inne zobowiązania dotyczące tych produktów wobec dostawcy MP SOLAR GROUP, które mogą przejść na Klienta, jednak zawsze w takim stopniu, jaki MP SOLAR GROUP uzna za stosowny i uzasadniony.

9.2 W przypadku bankructwa producenta lub dostawcy albo w przypadku zaprzestania lub likwidacji swojej działalności, MP SOLAR GROUP nigdy nie będzie pomagać Klientowi w sposób uzasadniony z handlowego punktu widzenia w dochodzeniu jakichkolwiek gwarancji, odszkodowań lub innych roszczeń wobec tego producenta i /lub dostawca. Oznacza to, że Klient nie może w takich przypadkach zwrócić się o pomoc do MP SOLAR GROUP.

10 ROZWIĄZANIE UMOWY

10.1 W przypadku niewykonania przez Klienta jakiegokolwiek zobowiązania wynikającego z umowy z MP SOLAR GROUP lub niewykonania tego w terminie lub należycie, a także w przypadku ogłoszenia upadłości lub zawieszenia płatności po stronie Klienta lub w przypadku, gdy Klient zostanie oddany pod opiekę lub jego działalność zostanie zamknięta lub zlikwidowana, MP SOLAR GROUP będzie miała prawo, po pisemnym zawiadomieniu Klienta o niewykonaniu zobowiązania i bez interwencji sądowej, bez obowiązku zapłaty odszkodowania i bez uszczerbku dla jej dalszego prawa, zawiesić wykonanie umowy (w całości lub w części) albo rozwiązać umowę (w całości lub w części). W takich przypadkach wszelkie roszczenia MP SOLAR GROUP wobec Klienta staną się natychmiast wymagalne i płatne w całości.

11 SIŁA WYŻSZA

11.1 Przez siłę wyższą rozumie się okoliczności uniemożliwiające lub utrudniające wykonanie umowy, których nie można przypisać MP SOLAR GROUP. Jeżeli i o ile te okoliczności uniemożliwiają wykonanie pracy lub w nieuzasadniony sposób ją komplikują, będzie to również obejmować: kradzież, wojnę lub podobną sytuację, awarie, epidemie, strajki w przedsiębiorstwach innych niż MP SOLAR GROUP, dzikie strajki lub strajki polityczne w przedsiębiorstwach MP SOLAR GROUP , ogólny brak produktów lub usług wymaganych do realizacji uzgodnionego świadczenia, nieprzewidziane opóźnienia u dostawców lub innych osób trzecich, od których zależy MP SOLAR GROUP, ogólne problemy z transportem, pożar i środki rządowe, w tym zakazy importu i eksportu, ograniczenia i sankcje.

11.2 Jeżeli siła wyższa trwa dłużej niż sześć (6) miesięcy, obie strony będą miały prawo rozwiązać umowę. W takich przypadkach MP SOLAR GROUP nie będzie zobowiązana do zapłaty żadnego odszkodowania.

12 PRAWO OBOWIĄZUJĄCE/WŁAŚCIWY SĄD

12.1 Wszelkie stosunki prawne pomiędzy MP SOLAR GROUP a Klientem podlegają wyłącznie prawu polskiemu.

12.2 Wszelkie spory mogące wyniknąć w związku z umową oraz umowami, które mogą z niej wynikać lub powstałe w związku z umową, będą rozstrzygane wyłącznie przez właściwy sąd polski, chyba że MP SOLAR GROUP jako powód lub wnioskodawca wybierze sąd właściwy od miejsca zamieszkania lub miejsca prowadzenia działalności Klienta.

13 DANE OSOBOWE

13.1 Ogólne rozporządzenie o ochronie danych (RODO) stanowi, że profesjonalne wykorzystanie danych Klienta jest dopuszczalne w przypadku zaistnienia jednej z podstaw zgodnego z prawem wykorzystania ujętych w RODO. Prawidłowe wykonanie umowy wymaga otrzymania przez MP SOLAR GROUP danych osobowych i innych od Klienta oraz ich przetwarzania, takich jak adres, numer telefonu, adres e-mail, numer NIP, zestawienie zamówień Klienta m.in. produktów i wysyłki faktur. Ponadto MP SOLAR GROUP wykorzystuje dane osobowe i inne dane Klienta w celu skontaktowania się z Klientem w celu poznania opinii Klienta na temat usług MP SOLAR GROUP, a czasami w celu poinformowania Klienta o ważnych zmianach lub wydarzeniach, np. na stronie internetowej MP SOLAR GROUP lub w związku z do usług MP SOLAR GROUP. Ponadto MP SOLAR GROUP może wykorzystywać dane osobowe i inne w celu informowania Klienta drogą elektroniczną o innych produktach i usługach oferowanych przez MP SOLAR GROUP, które mogą być dla Klienta interesujące, o ile Klient wyraził na to zgodę. MP SOLAR GROUP wykorzystuje i analizuje także informacje przekazane przez Klienta za pośrednictwem strony internetowej MP SOLAR GROUP w celu zarządzania, wspierania, doskonalenia i rozwoju działalności biznesowej MP SOLAR GROUP. Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych i innych oraz wyraża zgodę na przetwarzanie przez MP SOLAR GROUP danych osobowych i innych oraz na elektroniczną wymianę informacji (internet i e-mail).

13.2 MP SOLAR GROUP nie sprzedaje danych osobowych i innych podmiotom trzecim, chyba że jest to niezbędne do wykonania umowy z Klientem, w celu wywiązania się z obowiązku prawnego lub jeżeli Klient wyrazi na to zgodę. MP SOLAR GROUP zawiera umowę powierzenia przetwarzania z firmami, które przetwarzają dane osobowe i inne dane Klienta na zlecenie MP SOLAR GROUP w celu zapewnienia identycznego poziomu bezpieczeństwa i poufności danych osobowych i innych Klienta.

13.3 MP SOLAR GROUP wdraża środki bezpieczeństwa mające na celu ochronę danych osobowych i innych danych Klienta, w tym oprogramowanie zabezpieczające, przed dostępem osób nieupoważnionych oraz przed niezgodnym z prawem przetwarzaniem, nieprzewidzianą utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem. MP SOLAR GROUP przechowuje dane osobowe i inne dane przez rozsądny okres lub tak długo, jak wymagają tego przepisy prawa.

13.4 Klient jest świadomy, że pomimo wszelkich środków bezpieczeństwa wdrożonych przez MP SOLAR GROUP, nie można zapewnić całkowitej pewności przed inspekcją osób nieupoważnionych.

13.5 MP SOLAR GROUP wykorzystuje na swojej stronie internetowej tak zwane „pliki cookie”. Pliki cookies to niewielkie ilości informacji, które MP SOLAR GROUP przechowuje na komputerze, tablecie lub smartfonie Klienta. Korzystając ze strony internetowej MP SOLAR GROUP Klient może wyrazić zgodę na pliki cookies, o ile pliki cookies wymagają zgody. MP SOLAR GROUP wykorzystuje funkcjonalne, analityczne i śledzące pliki cookies. Pliki cookies ułatwiają Klientowi logowanie i korzystanie ze strony internetowej MP SOLAR GROUP podczas kolejnych odwiedzin na stronie. Pliki cookies umożliwiają także MP SOLAR GROUP monitorowanie ruchu na jej stronie internetowej i dostosowywanie zawartości strony do Klienta. Klient może tak skonfigurować swój komputer, aby odrzucał pliki cookies. Informacje o sposobie, w jaki Klient może to zrobić, można znaleźć na stronie www.aboutcookies.org. Ponadto Klient może w każdej chwili zmienić lub wycofać swoją zgodę na używanie plików cookie za pośrednictwem oświadczenia dotyczącego plików cookie znajdującego się na stronie internetowej MP SOLAR GROUP, a także Klient może poinformować MP SOLAR GROUP, że nie wyraża już zgody na pliki cookie. W przypadku, gdy Klient skonfiguruje swój komputer tak, aby odrzucał pliki cookies, Klient nie będzie mógł korzystać z niektórych funkcji strony internetowej MP SOLAR GROUP.

13.6 Klientowi przysługuje prawo wglądu, poprawiania lub usunięcia swoich danych osobowych. Klient może tego dokonać za pośrednictwem strony internetowej MP SOLAR GROUP poprzez ustawienia osobiste w koncie Klienta. Klientowi przysługuje także prawo do cofnięcia ewentualnej zgody na przetwarzanie danych lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych przez MP SOLAR GROUP oraz przysługuje mu prawo do przenoszenia danych. Oznacza to, że Klient ma prawo zgłosić do MP SOLAR GROUP żądanie przesłania danych osobowych Klienta znajdujących się w pliku komputerowym MP SOLAR GROUP Klientowi lub innej wskazanej przez Klienta organizacji. W przypadku chęci skorzystania przez Klienta z prawa sprzeciwu i/lub prawa do przenoszenia danych lub jeżeli Klient ma inne pytania/uwagi dotyczące przetwarzania danych, Klient może skierować określone żądanie do zamówienia@MP Solar Group.pl. MP SOLAR GROUP odpowie na żądanie Klienta w najszybszym możliwym terminie.

13.7 Oświadczenie o ochronie prywatności, które obejmuje (również) treść niniejszego artykułu 13 i które w bardziej szczegółowy sposób wskazuje, jakie pliki cookie są wykorzystywane przez MP SOLAR GROUP, można znaleźć na stronie internetowej MP SOLAR GROUP i udostępnia się Klientowi w momencie złożenia zamówienia umieszczone na stronie internetowej MP SOLAR GROUP. Cyfrowe Oświadczenie o ochronie prywatności jest bardziej kompleksowe i szczegółowe dzięki wskazaniu aktualnych plików cookie, ponieważ pliki cookie mogą w międzyczasie ulec zmianie. Na żądanie Klienta może zostać udostępniona kopia Polityki Prywatności.

13.8 Wszelkie przyszłe zmiany w polityce prywatności MP SOLAR GROUP ogłaszane są m.in. za pośrednictwem strony internetowej MP SOLAR GROUP i przesyłane Klientowi np. w wiadomości e-mail, jeśli zajdzie taka potrzeba.